Wednesday 16 March 2011

shift malam..

perkara plg susah nk dilaksanakn dlm bidang kejururawatan ni.. shift mlm...aku.. bile dah nak masuk shift malam, rasa stress tu dtg tanpa diundang..kdg2 terlintas jugalah dlm fikiran singkatku ni.. "kalaulah takder org sakit tgh2 malam.. kan syok.. takyahlah aku nk bersengkang mata.."(alahai cerdiknye aku ni.. hehehe).. tp..smlm.. aku dihantar ker ward baby as a helper.. sampai2 jer..hati ni terus jer rase berbunga.. cute2nyer baby ni.. ada 12 org sume.. ada yg tdo berbungkus.. ada yg kene sakit kuning tu.. kene letak bawah lampu dlm keadaan yg hanya pakai pampers.. yg palg cutenyer.. tdo dlm keadaan tertonggeng.. korang blh bayangkan tak betapa cutenye diorang ni.. terhiburla plak rase hati..hilang stress.. tp.. klu dah start sorang nangis.. sume pun pakat nangis..hehehe..tiap2 jam mesti ada yg bgn.. so kene feed susu..1st time aku rasa seronok wat shift malam.. dah sampai umah ni barulah terasa penat.. dah siap mandi, aku pekena nasik lemak yg beli kat warung kat umah ni.. pasni.. aku nak tdooo.. jgn jeles.. skang.. korang kene keja.. turn aku plak tdo.. hehehhe...zzzzzzzz..

2 comments: